Episode 4, A paradise available on earth

Blondies on Harleys, ahell of a ride!

One white, the other pink, welcome back to their exciting hit show!

22 oct, monday

Vroeg in de ochtend, verlaten onze dames Chiang mai. De reis vervolgt zich richting Pai, een dorpje hoog in het noorden van Thailand. Er van uitgaande dat ze die middag al aan zouden komen, zat de spirit er goed in! Tot dat ze eenmaal in het 'mini-busje' zaten.. De chauffeur had blijkbaar nogal haast, en was bekend met de vele scherpe bochten en diepe gaten terwijl ze alleen nog maar hoger de bergen in reden.. Laten we zeggen dat Anne blij was dat Janine haar er aan herinnerde een plastic zak mee te nemen.. En Janine was blij om weer op haar eigen benen te kunnen staan.. Thanks 'mr. loving the speed'!

Eenmaal ingechecked en genoten te hebben van een uurtje slaap, besloten de meiden om het vandaag maar wat rustiger aan te doen. Eenrondje over de plaatselijkemarkt, en een lekker hapje en een drankje om deze dag af te sluiten.
Morgen weer een dag...

23, 24, 25oct. tuesday, wednesday & thursday

Aangezien Pai een rustig en relaxed dorp is, hebben ze deze dagen vooral veel op hun scooters verkend, a.k.a, their Harleys! Guess who got the pink one... Ofcourse, een 'barbie'hoort toch op een roze scooter? -.-
Op deze manier hebben ze kunnen genieten van prachtige watervallen, mooie uitzichten vanuit 'the memorial bridge', the stunning views over the fields en een stukje vrijheid. Heerlijk om weer even zelf deel uit te maken van het verkeer! Dit heeft natuurlijk ookzijnrisico's, bijvoorbeeld als'iemand' een te scherpe bocht maakt, en daarbij ook net iets te veel gasgeeft.. JaAnne, danga je op je bek.. Of letterlijk, op je knie.. Luckally is daar private nurse Janine,at your service ma'am! Een pleister op de schaafwond, en offthey go, back on theirHarleys!

Een bijzondere attractie in dit mooiedorp, is toch wel deHot springs.
Een lange stroom van heet water baden, prachtig aangelegd in de natuur..Janine durfde het aan om zichzelf onder te dompelen in dit, behoorlijk warme, water. Voor 5 minuten dan..

Op Kho phi phi na, viel Pai het meest in de smaak bij onze blondies..Gewoon even helemaal niets, en genieten van rust, natuur en gastvrije locals, ofwel, hippies..

26 oct, friday

De scooters ingeleverd, wachten de dames met smart op hetzelfde 'mini-busje' wat hun weer terug naar Chiang mai zou brengen. Ha, sarcasme? Natuurlijk! Gelukkig was deze chauffeur iets wat behulpzamer richting de passagiers, scherpe bochten; check, misselijkheid; check, maar de snelheid bleef gering waardoor er in ieder geval geen sprake was van plastic zakjes.. Halleluja!

Bijkomende van hun reis, loopt ook deze mooie vrijdag weer tot zijn eind..

27, 28 oct, saturday & sunday

De laatste dag in Chiang mai, om vervolgens met de nachttrein terug naar Bangkok te gaan. Een hele aparte ervaring om te zien hoe dat de zitplaatsen omgebouwd worden in bedden. De dames vroegen zich af of dat ze wel in de boven bedden zouden passen, aangezien deze op aziatisch formaat gemaakt waren...

De volgende dag waren ze het er in ieder geval over eens dat het aangenamer is dan een nachtbus, dat wil denk ik al veel zeggen over het comfort van Thais openbaar vervoer..

Meteen na aankomst op aanraden ingecheckt bij een nabij hotel, om daar hun laatste dagen Thailand door te brengen... Wat vliegt de tijd! Dat betekend nog even flink shoppen in het MKB center. Legendarisch groot winkelcentrum! Ze dachten dat ze wel iets gewend zouden zijn, maar dit sloeg echt alles... Helemaal overwhelmed liepen de dames een aantal uren later en heel wat centjes lichter het winkelcentrum weer uit. Om deze maand goed af te sluiten ging de keuze s'avonds uit naar Mc Donalds... Voor Anne alles beter dan thais eten! Rijst? She's more of a potatoes kind of girl...

29 oct, monday

Dit is het dan, de laatste dag in Thailand. Tas herinrichten om zelf met een gerust hart verder naar Australie te trekken... Ja, ze hebben ook te vaak naar Border security gekeken!

Een paar uurtjes vertoeven op het vliegveld, om dan vervolgens de reis te vervolgen naar Oz!

Highlights van Thailand;

* GEEN regels

* Bij uitstek de kakkerlakken, vrienden voor het leven!

* Overal taxi's en tuktuk's tot hun dienst

* Olifanten berijden (!)

* Rich feeling

* Janine haar shrimpies

* Hun duikervaring

* Het uitbundige nachtleven, waar werkelijk alles mogelijk is

* En natuurlijk de geweldige stranden en de prachtige natuur

Dear ladies en gents, this will be the end of season 1..

Benieuwd naar seizoen 2? Vanuit het management beloven we wederom heel wat bijzondere avonturen en bijdehante momenten..

Thank you so much for following their Thai lifestyle!

It would be their pleasure to see you guys in Oz!

Angela

Weer een geweldig verhaal. Dat lees ik dan op dinsdagpchtend in de bus naar Eindhoven om 7uur in de ocjtend. Het heeft hier zelfs gevroren. Veel leuke avonturen gewenst in Autralie. LIEFS Angela

(tante) Mariël

Wat een ervaring he meiden?
Nu op naar Australié maar stiekum heb ik daar al wat van gezien op FB. Fijn dat jullie Thailand geweldig vonden, dan heb ik niets teveel gezegd toch Anne?

Veel Liefs XXX

jacqueline

Het ene avontuur afgesloten om het volgende te beginnen! Geniet van Australie........XXX

Wendy

Lieve dames!
Een mooi verhaal over jullie laatste dagen in Thailand!
Geniet in Australië en zijn weer heel benieuwd naar die ervaring - (cultuur)verschillen !
Liefs Koen & Wendy, Stenn, Djuna

Oma en Opa

Jullie laatste verhaal van Thailand gelezen en gelezen dat het een fijne afsluiting was.En nou weer wachten hoe het in Australie gaat zijn zeer benieuwt. Dus eindig ik maar weer met een dikki knuffel van Opa en Oma

Theo van Bennekom

Lieve Ladies,
Ik heb weer genoten van jullie laatste verhaal in Thailand!
Ik wens jullie heel veel plezier in Australie en ik kijk uit naar het volgend verhaal en de mooie foto's.
liefs Theo,

joep

lieve dames!!!!! geniet lekker van the next adventure!!!!!!!!!!! heerlijk... op naar the land down under!! goede reis!!! dikke knuffel joep en jan
ps. janine miene bolide is zo goed als kloar :-D vet he!! xxx

Martijn

Zo te zien hebben jullie het prima naar de zin.. Ik check zo eens in de maand hoe het er in Milheeze aan toe gaat.. Ook zonder jou komt dat goed Anne, dus maak je geen zorgen en geniet ervan..

Tilly van buel

Het is er echt mooi. Geniet van jullie avontuur. Dit maak je misschien wel nooit meer mee. Groetjes uit het verre MIllus.