Episode 1, Bang Cock baby!

Welcome to the all new adventures of 'Blondies in tha bush'!

This episode, we'll start from the beginning...
01 oct, monday
Rond 16.00 uur arriveren Anna en Janine op Schiphol airport,
slightly zenuwachtig checken ze in, krijgen hun boardingpassen overhandigd en laten hun bagage achter. Tijdens een 'laatste avondmaal' met hun families, realiseren ze dat ze nu echt gedag moeten zeggen.. Kleine traantjes, flinke knuffels and a whole lot of love.
After saying goodbye, wandelen ze samen, hand in hand, door de douane richting de gate.
It's really happening, fuck yeah!

De vlucht richting Londen verliep voorspoedig, in al hun optimisme zeiden ze tegen elkaar, 'als de vliegreis zo verloopt zijn we in no time in Bangkok!' JINX Too bad, so sad... 2 uur vertraging vanwege technische problemen.. Beetje jammer, maar goed, het kan altijd erger!
Eenmaal in het vliegtuig genoten ze van de allernieuwste films en series (Om eerlijk te zijn hebben ze geen enkele film afgekeken, slaap wint blijkbaar altijd)
Twee typisch engelse maaltijden later landen ze op Bangkok.
02 oct, tuesday
Eenmaal uitgestapt, gaan ze direct op zoek naar een toilet, even checken hoe ze er bij lopen na 12 uur vliegen en weinig slaap.. Conclusie, Spiegels even vermijden...
Blijkbaar is het lied 'Gangnam style' hier ook vrij populair, ze voelen zich gelijk thuis..
Onwards, richting the city of angels! Zelfverzekerd nemen ze de trein richting Siam, vanuit daar worden ze meteen opgelicht door een 'knight in a pink taxi car', awesome..., maar ze arriveren heelhuids bij hun eerste overnachting in het all Season hotel. Hun backpacks achterlatend verkennen ze de buurt.. Even rustig een hapje eten, denken ze bij zichzelf. Eenmaal een maaltijd besteld bij een zeer 'chique en fancy restaurant', maken ze kennis met het echte thaise eten. Tenminste Janine dan... Not so spicy, my ass! Ik wist werkelijk niet dat een hoofd zo rood kon worden.. En om het dan nog erger te maken, ziet ze haar eerste (gelukkig een kleine) kakkerlak over de tafel lopen...Wonderful! De eerste van de vele die nog gaan komen.

Verwonderd kijkt Anne om haar heen, ze zijn nog niet eens in het metropolian en het is hier al onwijs druk. Krioelend verkeer, overal eet kraampjes langs de weg en constant getoeter..
Tevreden lopen ze terug naar het hotel, off to bed.
Day one is coming to an end, wat staat ze morgen te wachten?
Tevreden vallen ze in slaap..

03 oct, wednesday
Rise and shine blondies, a new day has begon!
Ontbijten, tas pakken en op naar het centrum.
Janine already booked them their first excursion.
Per fiets en per boot zullen ze Bangkok beter leren kennen, en ik kan jullie vertellen beste lezers, dat is ze gelukt.
China town, the fish market, sloppenwijken, plantages, they have seen it all and they loved every part of it.
Tegen de avond besluiten ze, op aanraden van andere reizigers, Khoa san road oftewel 'Backpackers street' op te gaan zoeken. Wat een leven, het krioelt er van de markt kraampjes, eet tentjes en staat er geen hotel, dan staat er wel een bar of een club.
Zodra ze een slaapplaats hebben geregeld, kunnen ze niet wachten om meer van deze bekende straat te ontdekken. Nog geen uur later bevinden ze zich al aan de cocktails..
Ze ontmoeten duitse vakantiegangers en Karen, een zwitsers meisje dat al sinds april de wereld verkent. Het klikt meteen, there own little wolfpack, en een aantal cocktails, heel wat foute foto's en hilarische momenten later staan ze los te gaan in een thaise club, fucking vet! They are living the 'hangover experience'..
Nog net geen kleine geklede aapjes, vreemd geplaatste tattoo's of uitgetrokken tanden.
Ze zijn niet getrouwd met dames van de nacht, en hebben elkaar ook geen 'ruffies' gegeven, maar verder komt het vrijwel overeen..
Vanaf nu hebben ze ook een nieuwe ' catchphrase', click clack, ping pong show?!
Even vertaald voor onze gasten die niet weten wat dit betekend; You want to see sex show?
Ja, more than annything.... WTF?
Half 5 in de ochtend vallen ze nagenietend in slaap..

04 oct, thursday
Plakkerig en brak worden ze 4 uur later wakker om meer van Bangkok te bezichtigen..
But who gives, it was worth it!
Even voor de middag ontmoeten ze Karen om samen The grand palace te bezoeken.
Tempels met prachtig gedetailleerde ornamenten, beelden en vooral veel annoying tourists die constant voor de camera gaan staan als ze net een 'geweldige foto' willen maken.. Niet te vergeten de prachtige (let op: gedragen!) blousen die je schouders moeten bedekken.. All rights reserved for laughing when you see the photo's.... Oftewel, VERBODEN om te lachen!
Even gauw een hapje eten tussendoor, met persoonlijk vermaak van de 'waitress' Jezus, die vrouw had een irritant luide stem..
Na ook nog de Wat Pho (grootste liggende boeddha) bezocht te hebben, hebben ze even genoeg tempels gezien..
Op naar het volgende hostel net iets buiten het centrum, ze delen een dorm met Karen en Loes, een nederlands meisje die 6 weken in Maleisie heeft gereisd.
Juist als ze luxe willen gaan dineren, maken ze kennis met het regen seizoen, what a treat!
Om het dan nog leuker te maken, valt Anne achterover, op haar behind, in het water.. Not so funny then, Janine heeft het helaas even moeten ontgelden.. Maar achteraf onwijs grappig.
Die avond deden ze het wat rustiger aan, wasjes draaien, even surfen op het internet, en laidback relaxen in de lobby..
Voorbereiden op de reis richting Takua Pa, een plaatsje net iets boven Phuket.
Daar zullen ze Khao Sok national park bezoeken.
The choice is made, they are going south! Living like hippies on the beach..

En daarmee loopt aflevering 1 ten einde..
In a nut shell, toffe stad, heerlijk echt eten, behulpzame mensen, oplichters, crowded maar freaking awesome!
Goodbye Bangkok, hello Phuket!

Stay tuned for the next episode..
Next week, same time, another story...
laew tjeu kan gayboys...

Karlijn

Hahaha, ik voel me werkelijk vereerd dat jullie de show daadwerkelijk 'Blondies in tha Bush' hebben genoemd! Thank you so much gay boys. Lieve zus, je moet het me maar vergeven, maar ik heb gisteren even heel hard moeten lachen toen ik hoorde dat je op je kont was gevallen. Laat hier nu nét een zeer geschikte Batman quote over bestaan: 'Why do we fall? So we can learn to pick ourselves up.' You gotta love Batman. Ik ben trots op je zus! En natuurlijk ook op jou lieve Janine! Fijn om te horen jullie al veel Bangcocktails hebben gedronken. Ik mis jullie! Laat snel weer wat horen :)

Heel veel liefs en kusjes,

Karlijn

Frans Delmee

Leuk jullie verslag te lezen, wetend dat Bangkok
gaotisch is....
Veel plezier meiden en ik kijk uit naar jullie volgend bericht....
Misschien iets minder Engelse woorden gebruiken???
lot off love... Frans

Milouke

Jeej, jullie eerste awesome story online! Super om te lezen! Jullie vermaken je daar ook goed zo te lezen. Chocoladeletter had goed gesmaakt had ik gehoord;) Have fun Girls!

Groetjes en n dikke knuffel

mama

En wij maar denken van hoe gaan ze het beleven daar in bangkok zo'n immens grote stad. Maar je ziet maar weer, jullie kunnen alles aan, als ik het verhaal ook zo vloeiend geschreven zo lees. Trots op jullie zijn we zeker weten. Zijn tuurlijk benieuwd naar episode 2, dat zal vast wel weer een prachtig verhaal zijn, over jullie 2e week. All the best, enne anne, wij werken wel voor jou, ook heel groetjes van al het personeel zowel in de weijerij als op de natuurpoort!! dikke kussen van papa en mama en natuurlijk ons eel en roberto conchini!!! XXXXXX

(tante) Mariël

Gaaff! Meiden wat een leuke verhalen en ik kan de beelden erbij bedenken omdat ik weet hoe het daar is! Fijn dat jullie zo genieten.

dikke kus X
Enjoy!!!

Vadder

Hey Anne op je bijnaampje gevallen............?

wilma wilbers

Haa meiden , ik zie al bijna voor me hoeveel plezier jullie hebben in die chaotische stad met zoveel verschillende mensen. En nu op naar Phuket! Enjoy en volgende week weer een verhaal ! Leuk!!!
Greetings from Wilma uit het koude , herfstachtige kikkerland.

Astrid

Hee Anne en Janine,

Wat superleuk om te lezen hoe het jullie vergaat! Zoals ik het nu lees gaat het helemaal goed komen en ik ben ontzettend benieuwd naar de foto? van de bloesjes en de afritsbroeken!!!!! ;-)... Anne I missed you allready, toen we bij Marieke op kraambezoek waren maar dit verhaal maakt het een beetje goed!! Nou heel veel plezier nog , en bovenal heel erg genieten!!!

xx Astrid

Joep!

Wahahhahah dames ik lig helemaal in de scheur! het verhaal opzich is al behoorlijk lachen maar the way it's told (om in die sfeer te blijven) hihihahahhoehoe :-D
Janine: had je net zun roeje kop met dat pittige eten als ik 's ochtend in sardinie toen we wederom un zuuuut ontbijt aantroffen??!!! :P vrollie, wel erg blij wat van jullie te horen hoor, geniet ervan en pas goed op eplaak en elkaars ass!!! :P dikke kus, Joep en Jan

Wil

Dag dames, fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Als jullie het te warm vinden stuur maar een paar graden deze kant op.
Ben ook wel benieuwd naar de foto.s.
En wat betreft de titel van het verhaal, daar kun je van alles bij verzinnen. (of was dat ook de bedoeling ?)
Geniet er vooral heel erg veel van. Groetjes Pap.

Koen&Wendy

Nice story! Met veel plezier en tikkeltje verbazing gelezen haha!! Have fun girls!!
Xx ons!

Opa en Oma Slegers

Wat fijn dat jullie het zo gezellig hebben .Ik was wel een beetje bang.Maar ikweet nu dat ik me niet zoveel zorgen hoef te maken Jullie maken het wel samen.Geniet maar met volle teugen een dikke knuffel van ons beiden Groetjes van Opa En Oma Op naar het volgende bericht.

Ine

Halloschen meisjes,
Goed om te lezen dat jullie goed zijn geland en meteen Bangkok verkend hebben. Janine volgende keer wat minder engels in het verhaal. Os eumke kan dat toch nie lezen!!! Ik wil nie alles vertalen hi hi.
Veul liefs van tantine

nettie (mam)

Hey Girls,
Wat een geweldig geschreven verhaal, jullie kunnen zo aan een boek beginnen . Fijn om te lezen heel spannend,
Wacht met smacht op het volgende hoofdstuk.
Heel veel lol samen Grietjes. ps , de foto's waren ok kei moi huur

Heel veel liefs nettie

Robert Baartz Oliver-Tolas

Hoi meiden goed om te lezen dat jullie goed zijn geland.
Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben,het zijn leuke verhalen.

Have fun girls!!

Marie-José Pijpers

Hey Janine en Anne,

Fijn dat jullie je zo goed vermaken. Mooie foto's en een leuk verhaal. Ben erg benieuwd naar het volgende verhaal. Geniet en vergeet niet te lacheeeeeeee. Liefs.

Wilma en Joop

Wat n schrijf-en reistalentjes! Ben nu al benieuwd naar het vervolg!! Veel plezier en geniet ervan

Daisy

Mupkes,
Geweldig verhaal m t leazen,
Geniet er nog van samen.. Bin benejd noar t volgende verhaal!
Xliefs

petra wilbers

Hoi meiden.

Wat een leuk verhaal om te lezen.
ZO te zien vermaken jullie je wel.
Geniet er nog van, en ik blijf jullie volgen.

Groetjes petra.

Ans

Heej Miepies,

Wat en "blond" verhaal zeg. Echt woar, ut mot nie gekker wurre. Ik zie dat ge ok al spleetoëge kriegt. Kumt dat van te weinig sloap of van ut pittig ète of van ut lache? Geniet mar lekker verder.

Goeie reis en tot werres.

Ans

Angela

Geweldig wat een story! Jullie halen het maximale eruit!! Geniet van alles. LIEVE GROETJES EN KUSJES Angela

marthie

te gek die verhalen. genieten genieten genieten. groetjes marthie

Theo van Bennekom

Hoi meiden,

Met volle bewondering lees ik jullie verhalen, en geniet ik van de fraaie foto's.....Geweldig ,Blondies'

Goeie reis en veel plezier samen, liefs Theo,