Season 2: episode 1, The Aussie way of life

An all new season, it took us a little while, but it was worth the wait!

Anxious about what the girls have been up to the last two weeks?
Here it goes, sit back, relax and enjoy..... - Or not
30 oct, tuesday
Arrival day! Veilig de douane gepasseerd, komen de dames na een vlucht van 13 uur, rond het middaguur aan in Cairns. Hun eerste indruk; 2 kleine meiden in een te grote snoepwinkel... Zoekende naar een vervoersmiddel richting hun eerste verblijf, valt het westerse hun meteen in de smaak.
Dankzij een een behulpzame bus chauffeur staan ze 10 minuten later midden in het centrum. Een zacht windje, een heerlijk zonnetje op hun snoetjes en de frisse geur van de zilte zee..
Eenmaal in de kamer vallen de meiden - compleet knock-out, in een diepe slaap. Doornroosje is er niets bij....

Voor het avond eten hadden ze geen wekker nodig, daar heeft hun maag wel voor gezorgd. Een 'snel-tempo' douche en off they go, exploring Cairns.
Dat Oz redelijk geprijsd zou zijn, dat was geen schok. Dat Oz extreem, ongegeneerd en legendarisch duur zou zijn, was een hele grote schok! Oh my, een beetje naief ladies..
Voor een split second valt hun droom in duigen, gaan ze het budget gewijs wel halen?
Het duurt niet lang voor ze zich weer hervatten en besluiten om, zo goedkoop mogelijk, een overheerlijke pasta te eten van de Italiaan.
Hun ogen waren groter dan hun maag, duidelijk te veel besteld..
Met mixed feelings lopen de dames terug richting het hotel, eindelijk in Australie, dat geeft een heel rijk gevoel, maar dat is dan ook het enigste wat hun rijk laat lijken..
Eerst maar eens oogjes toe meiden, morgen weer een dag.
31oct, 1,2,3 nov, wednesday, thursday, friday & saturday
Na een goede nachtrust konden ze weer fris en fruitig aan hun dag beginnen. Hun missie; een auto vinden! Zoveel mogelijk 'black boards' af, alle mogelijke sites bekeken, mensen aangesproken, zelfs de politie kwam te pas zoekende naar een geschikt vervoersmiddel. Het werd ze al snel duidelijk dat met een auto de oostkust af rijden, ijdele hoop was. Mission impossible.. 'Hoezo, waren wij dan niet de enige backpackers die dit idee hadden?' Euh..
Alle hoop vervlogen, werken ze zichzelf in een neerwaartse spiraal, wat niet echt bevorderlijk is voor hun humeur... What to do now?

Onverwachts worden ze aangesproken door een reisagent, die hun verschillende opties voor wil leggen. Ze besluiten om dit toch maar aan te horen en luisteren aandachtig naar deze man zijn woorden. Een aantal uren laten stappen de dames met volle moed de deur uit..
Aangezien ze nog niet genoeg kunnen krijgen van het openbaar vervoer, wordt het toch echt de bus. Niet hun eerste intensie, maar dit opent vele deuren voor hun budget. Tenslotte zijn ze er toch om zoveel mogelijk van het land te zien.. Daarom zal hun eerste stop, Magnetic Island zijn.
De nachten blijken een goed alternatief te zijn om alle voorgaande zorgen eruit te dansen.
Halloween in 'The Woolshed' geeft de dames weer kleur en een gezonde glimlach op hun toet. Budget zorgen? Fuck it, they can do this!
4, 5 en 6 nov, sunday, monday & tuesday
Deze dagen verblijven onze dames op Magnetic island, een klein eiland met vele mogelijkheden, op een korte afstand van Townsville.
Met een verblijf pal aan de zee, beseffen ze voor het eerst waarom Australie zo geliefd is.
Heerlijk drie dagen relaxen, met koala's knuffelen en 'mega' pythons vasthouden.
Op de bijgaande foto's komen een aantal andere dieren voorbij, waarvan ze de namen niet compleet hebben onthouden.. En aangezien Anne niet echt een dierenliefhebster is, zal Janine vaker te zien zijn met deze 'schattige' beestjes. Grote vogels in het vooruitzicht? Laters Anne...
De grote vogelspin mochten ze helaas niet vasthouden, want wat had Janine dat graag gedaan... Stalen zenuwen!
Een echte aanrader is toch wel om rond 05.30 am (GEEN grap, Anne kan vroeg opstaan!) een rots op te zoeken, en de zon op te zien komen met op de achtergrond a soothing sound of waves clashing on to the rocks. Magisch!
De laatste ochtend wordt hun reis vervolgd richting Airlie beach, de toegangspoort naar de Whitsunday Islands!

7 nov, wednesday
Voorbereidingen treffen voor de zeiltrip rond de Whitsunday Islands!
De winkels blijken nogal een challenge te zijn voor onze meiden, alle kleding is so cute & SO expensive.. Een bikini van 200 dollar blijkt niets voor te stellen. What? Are you kidding me?
Even voor de duidelijkheid, 1 dollar is 0,83 eurocent....
Ook een grappig feit, ze blijven steeds dezelfde mede reizigers tegen komen. Vrijwel iedere backpacker legt dezelfde route af, in hetzelfde tijdsbestek. Ok, nu weten ze het zeker, ze zijn absoluut niet de enige... Niet bepaald vernieuwend, are we?

8, 9 & 10 nov, Thursday, friday & saturday
Janine was haar belangrijkste bezit bijna vergeten, GOON!
Voor alle onwetende onder ons, Cheap ass, sort of wine.
Aangezien Anne weer eens aan de medicijnen zat vanwege een of andere allergische reactie, (Does it ever stop?) had onze zuipschuit 4 L (!!) voor haarzelf. Oh boy, were in for a treat....
Giegelend lopen ze richting de haven om zichzelf in te checken voor hun nieuwe avontuur.
Zullen ze zeeziek worden? Hoe verdeeld de groep zich? En wat zullen de befaamde eilanden hun de komende drie dagen brengen..

Een jonge, gezellige crew onthaald een totaal van 32 man aan boord van The new Horizon. Nationaliteiten vanuit Duitsland, Zweden, Engeland en zelfs India. They were the only dutch girls on deck!
Na enig tekst en uitleg wordt alle alcohol verzameld en ook meteen in gebruik genomen.
Stel je voor, open zee, 32 jongeren en heeps of alcohol. Anne was proud to be the only one sober enough to witness all the tipsy and drunk people.. Hilarious!
'Wakie wakie, rise and shine! Brekkie is served' om 06.30 uur am. Thanks so much guys... Voor sommige onder ons, net iets te vroeg..
Anderhalf uur later stranden ze op Tongue bay, Whitsunday islands national park.
Na een kleine wandeling bevinden ze zichzelf op een hoogte, waar ze misschien wel het mooiste uitzicht ooit mogen zien. Absolutely stunning! De zon schittert prachtig op het blauwe water, zover als het oog reikt. Het puur witte zand straalt en ze wanen zich in een waar sprookje. This is as good as it gets people!

De ochtend af te sluiten door even te vertoeven op White haven beach.
Het mooiste strand ooit! Pijlstaart roggen en kleine haaien zwemmen daar in hun nabijheid. Een prachtig spektakel om te zien.

Na de lunch, wagen de ladies zich aan hun eerste duik in het great barrier reef. Hopende op some sweet turtles and big ass sharks, genieten de dames wel van het onderwaterleven, maar kwamen helaas niet iets spectaculairs tegen. Maar he, weer een check op hun bucket list... toch waagt een grote schildpad zich even naar boven te begeven, zodat ze die vanaf de boot kunnen bewonderen.. Lucky bitches!!
Die avond verliep ongeveer hetzelfde als de avond ervoor, so we will spare you the details. Slapen komt er niet echt van. De volgende ochtend verliep rustig, lekker ontbijtje, snorkelen, hotdogs eten en de fifty shades trilogy lezen... niet alleen Anne, ook Janine is hooked!
Aangezien de dames nog niet genoeg gefeest hebben, volgt er die avond een afterparty in de Phoenix bar, Magnums en Mama africa, terug in Airlie beach. Dansen, daar krijgen ze nooit genoeg van en Anne die weer naar de drank mag grijpen.. Ik denk dat dat genoeg zegt.
11, 12, 13, 14 nov, sunday, monday, tuesday & wednesday
Eigenlijk zijn deze dagen vrij snel samen te vatten; zon, zee, strand en uitrusten, waarvan... beats the shit out of me, maar blijkbaar hebben de dames het nodig. Ze hebben tenslotte 'vakantie'.
In vroege ochtend van 13 op 14 november, vond er een eclipse plaats.. Anne was te lam om haar bed uit te komen, maar Janine vond het zeker de moeite waard.
Ondertussen bereiden ze zich voor op hun volgende bestemming, Agnes water, 1770. Daar zullen ze een nacht verblijven op Cast away island (ja, die film waar Tom Hanks in speelt).
Volgens mij voldoen deze verhalen wel aan de eisen, tenminste voor even..
No worries mate, the gals will return, whether you like it or not!

Again, thanks for keeping up. De dames zijn zich bewust van de lange, eindeloze verhalen. En waarderen het ontzettend dat iedereen wederom de moeite neemt om deze met ze te delen.

Milow

Hey dudes,
What an amazing story again, can't wait to read te next one!
Hopelijk zullen er zo nog vele volgen! Have fun girls, remember, you only live once;) dikke knoevel, Xx Milow

Roel & Anne

Wat een geweldig verhaal! Dat is pas echt genieten.. (Stiekem ook voor ons hoor) Ga vooral zo door en geniet van ieder moment! Voor je het weet is het namelijk alweer voorbij. Ik wacht al op het volgende verhaal!
Liefs, Roel & Anne

(tante) Mariël

Wat is het daar genieten.........
Jaloers ;) Wij zitten midden in een verbouwing en ons budget is ook maar kiele kiele whahahha
Alles zit weer eens tegen.

Geniet weer verder van meisjes XXxx

nettie

Hoi Mupkes.
Wat weer geweldig mooie foto,s Trouwens Anne een kleurtje staat je veel beter. Ik wens jullie beiden nog heel veel plezier 100.000 knuffels en kusjes .

nettie

mama

Ons Anne en een 'snel-tempo'douche...... kwist wel dat deze reis mijn grote meid wel eens kon veranderen,
haha. even plagen, mag wel toch? hebben je al zo lang niet meer kunnen knuffelen enzo. maar dat maken we wel goed toch? lijkt me een strak plan om op sinterklaasavond met je te skypen met de hele famielje hier. wel even checken hoe laat het bij jullie dan is, okay?
verder is alles hetzelfde hier, druk, druk, druk. maar we redden ons wel. alles kumt goe!!! veel kusjes van ons allemaal!!!! en genieten he meid samen met janine. en eh, hoest trouwes met die allerliefste koala-beer afgelopen? mag je em niet meenemen in je back-pag?

gr. mama

joep

ha vrollies!!! tof tof tof!!! en echt chapeau vor het schrijven, ieder verhaal weer zeer amusant!! en janineke ben zo trots op jou, alle beessies vastgehouden :D xxxx

Wendy & Koen & kids

Wederom weer een mooi verhaal om te lezen! En ik ben jaloers dat ik het alleen kan lezen en jullie het écht meegemaakt hebben!
Prachtige foto's weer! Van 2 prachtige dames!
Geniet nog lekker van jullie reis en ik volg jullie verhalen op de voet!
Veel liefs van ons allemaal!!!
Xx

Opa en Oma Slegers

Heb jullie bericht gelezen maar begrijp niet al die engelse woorden en uit drukken .Het zou fijner zijn als het gewoon in het nederlands zou zijn dus hoop ik daar de volgende keer op.We hebben wel mee gekregen dat hetdaar voor jullie ech fijn is Geniet er maar van Dikke knuffel van Opa en Omaxxxxxxxxxxx

Wilma en joop

Ha gelukkige meiden, geniet maar flink downunder!! Jullie in de zon, een sprookje.... Wij in de grauwe realiteit van 'beetje vorst, heel klein beetje zon, veel regen en wind, typical Dutch...
Wie is van jullie beiden toch dat creatieve schrijftalent? Maak er een onvergetelijke periode van en als je in de buurt van brisbane dreigt op straat te moeten gaan slapen, (als je daar terechtkomt) dan laat het maar weten....
Groetjes, joop en wilma